Výživa

Športová výživa

Je zdravá alebo športová výživa nevyhnutná? Ak si dávate aj vy túto otázku a hľadáte odpoveď, myslíme si, že správna odpoveď neexistuje. Ten kto má jasný cieľ, či už naberať svalovú hmotu, zhodiť kilá navyše, alebo sa len tak udržiavať vo forme, mal by určite užívať aspoň nazvyme to zdravý základ, teda doplnky výživy, či už srvátkový proteín (whey), izolát a k tomu samozrejme aj komplex vitamínov. Buďme úprimní a povedzme si narovinu, z dnešných potravín človek nedokáže prijať dostatočné množstvo toho čo naozaj potrebuje. Či už ide o vitamíny, bielkoviny alebo zdravé sacharidy. Čím ďalej, tým viac ľudí trpí obezitou. Určite za všetko nemôže len jedlo, ktoré prijímajú a obsahuje neuveriteľné množstvo cukrov, konzervantov a iných látok. Je to spôsobené aj dnešnou modernou dobou smartphonov, tabletov, počítačov ,vďaka ktorým majú mladí menej pohybu. 

A preto sme tu my. Fitness centrum 3PLE. V ponuke máme vybrané kvalitné športové doplnky od tých najlepších značiek na trhu ako sú WIEDER, AONE, XCORE, PROZIS, BAREBELLS, BIOTECH, AMIX a mnoho ďalších v spojení s najlepším fitkom v Košiciach. Táto kombinácia zaručuje jedine úspech. Vyskúšaj sám.

Aké dolnky výživy poznáme a načo sú dobré?

Proteín (bielkoviny)

Proteín je najpoužívanejším doplnkom výživy vôbec. Sú to v podstate bielkoviny, ktoré sa delia na rýchlo vstrebateľné, pomaly vstrebateľné alebo mix. Rýchlo vstrebateľné proteíny sú väšinou jedno-zložkové a ide o srvátkový proteín (whey), izolát, hydrolizát a rôzne druhy koncentrátov tohto typu a pomaly vstrebateľné ako je kazeín (caseín) označovaný ako aj nočný proteín, alebo viaczložkové proteíny. Vstrebateľnosť u týchto druhov proteínov je do 30 minút ale pri kazeíne je to takmer 6 hodín, preto je vhodný na noc. Proteíny majú samozrejme aj delenia podľa kvality, teda podľa obsahu proteínov (bielkovín) stále určovaných na 100g. Teda keď ste v diéte, určite hľadajte proteín s obsahom bielkovín 80% a viac. Naopak pre začínajúcich športovcov niečo jednoduchšie a to 65-75% bielkovin, kde je teda vyšší podiel sacharidov, aby si telo zvyklo a neprešlo zo dňa na deň na drastickú diétu, ktorá poväčšine nikam nevedie.